Jezdce čekal v Monaku patrně nejtěžší závod sezóny. Poprvé po letech se jelo bez kontroly traxe a navíc bylo velké riziko, že se na trať během závodu snese déšť, který v neděli již celé dopoledne smáčel trať.
Jezdce na začátku závodu přivítal mírný déšť, který neměl ustat v následujích 20 minutách. V Monaku také proto panovaly velmi nízké teploty (20° vzduch i trať).
Do závodu pak jezdci odstartovali v pořadí: Massa, Räikkönen, Hamilton, Kovalainen, Kubica, Rosberg, Alonso, Trulli, Webber, Glock, Button, Heidfeld, Nakajima, Barrichello, Couthard, Bourdais, Piquet, Sutil, Vettel, Fisichella.
Coulthard, Vettel a Fisichella odstarovali z těchto pozic kvůli trestu ztráty 5 míst na startu za výměnu převodovky v jejich vozech.
Při startu do zaváděcího kola ovšem zůstal Heikki Kovalainen v McLarenu stát na startu a tak byl nucen odstartovat z boxů.
Průběh závodu:
Hned na startu se Lewisi Hamiltonovi podařilo dostat před Kimiho Räikkönena na druhou pozici, zatímco Felipe Massa si své vedení uhlídal.
Následovala smršť ztrát předních přítlačných křídel. Nejprve si jej poškodil Nico Rosberg, když nedobrzdil a zezadu narazil do Alonsa. Následně Button narazil do Rosberga a také přišel o své křídlo, aby se totéž podařilo i Glockovi, když na trati dostal smyk.
Počasí v Monaku se rozhodně nechtělo umoudřit a naopak stále více a více pršelo.
V 5. kole Lewis Hamilton nezvládl svůj vůz a mírně narazil do bariér, což si vyžádalo jeho následnou zastávku v boxech z které se vrátil na 5. místě.
V 7. kole se pak do problémů dostal Alonso, když se poškodila jeho zadní pneumatika, do které předtím narazil Rosberg. Mezitím než se Fernando zvládl dostat do boxů došlo k havárii Davida Coutlharda a Sebastiena Bourdaisa, která si vyžádala výjezd Safety Caru a Alonso si tak musel v boxech počkat déle.
Na výjezdu SC hodně tratil Felipe Massa, který si zvládl vybudovat náskok 12 sekund na druhého Räikkönena.
Před návratem SC do boxů v 10 kole tak bylo pořadí Massa, Räikkönen, Kubica, Hamilton, Heidfeld, Webber, Alonso, Nakajima, Barrichello a desítku uzavírá Sutil.
Následně nastaly problémy pro Ferrari, když byl Kimi Räikkönen penalizován průjezdem boxy za to, že neměl na svém voze před startem včas nasazeny pneumatiky. Po několika kolech tak Kimi z druhé pozice zajel do boxů a po výjezdu byl čtvrty.
Následovalo předjetí Webbera Alonsem a Heidfeldem a v 14. kole pak hromadná kolize při níž se Alonso snažil dostat před Heidfelda, což se mu ale nepodařilo a došlo ke kontaktu a následně k ucpání trati, když se do kolize připletli i další jezci a Rosberg si zde poškodil přední křídlo. Nakonec se všem jezdcům podařilo z místa nehody odjet.
V 16. kole pak chyboval Massa, když nezvládl svůj vůz na mokré trati a Kubicovi se tak podařilo dostat se na první pozici.
V 17. kole se do problémů dostal Heidfeld nejspíše jako důsledek kontaktu s Alonsem a dostali se tak před něj Webber, Sutil, Nakajima a mnozí další.
Poté přišlo předjetí Nakajimi Barrichellem a o totéž se pokoušel vzápětí i Piquet, který to ovšem nezvládl a došlo mezi piloty ke kontatku.
O nejrychlejší kolo se mezitím neustále přetahovali Massa a Kubica, kteří měli na třetího Hamiltona náskok 15 sekund.
V 26. kole zamířil Kubica z vedoucí pozice do boxů, odkud se vrátil na třetím místě za Hamiltonem a před Räikkönenem. Massa tak měl skvělou šanci využít pozdější zastávku k tomu, aby se dostal zpět na první místo. Při výjezdu Kubici z boxů pak došlo k souboji mezi ním a Räikkönenem, což mělo za následek poškození Finova předního přítlačného křídla a vynutilo si to tak jeho zastávku v boxech, z které se Kimi vrátil zpět na trať na 6. pozici za Sutilem.
V 33. kole zamířil Massa do boxů a vyjel zpět na druhé pozici před Kubicu, ale za Hamiltonem, který již svou zastávku na začátku závodu absolvoval, ale bude muset vyrazit na ještě jednu.
V 37. kole se Rosberg dostává před Alonsa. V 39. pak Glock nezvládá svůj vůz a dostává se do smyku a poškozuje záď svého vozu, což mu však po zastávce v boxech nezabrání v pokračování v závodě.
V 40. kole ze závodu odstupuje Fisichella.
V 43. kole se Rosberg dostává před Buttona a v 45. pak následují zastávky Renaultu, kdy jezdci týmu dostávají suché pneumatiky a to přesto, že dle předpovědi má začít v nejbližších minutách pršet.
Mezitím se Hamiltonovi podařilo se vzdálit Massovi na celých 33 sekund a Kubicovi se podařilo se přiblížit k Brazilcovi, takže Felipe bude mít ještě hodně potíží jak s vítězství tak i s případným bojem o další pozice.
V 50. kole nezvládá Piquet svůj vůz na suchých pneumatikách a závod tak pro něj končí. V 54. kole se Glock dostává do hodin.
Předpovědi deště se ovšem nepotvrdily a tak všichni jezdci zajíždějí do boxů a obouvají suché pneumatiky. Proto také do boxů nejprve zavítal Kubica aby tam brzy zamířil i Hamilton, kterému se podařilo vrátit na 1. pozici.
V 55. kole se po kontaktu s Kovalainenem dostává Button do hodin.
Ferrari váhalo s výměnou pneumatik na suché a to se jim také vymstilo. Massa měl původně natankováno až do konce závodu a tak nebýt nenadálého schnutí tratě, mohl bez problémů dojet do cíle bez další zastávky, ale takto musel zamířit v 56. kole do boxů a to jej stálo další pozici, protože se na trať vrátil až jako 3. V dalším kole jej v boxech následoval i Räikkönen, který jel na 4. místě a také již měl dostatek paliva do konce závodu. Po návratu na trať byl tak Kimi na 5. pozici.
17 kol před koncem závodu pak Nico Rosberg nezvládl svůj vůz a narazil s ním do bariér a trosky jeho vozu se rozsypaly po trati, což si vyžádalo výjezd Safety Caru a jezdci se tak opět sjedou k sobě.
V té době bylo pořadí jezdců následující: Hamilton, Kubica, Massa, Sutil, Räikkönen, Webber, Vettel, Barrichello, Nakajima a desítku nejlepších uzavírá Kovalainen.
V 12. kole zamířil SC do boxů a v té době se také začalo odpočítávát posledních 11 minut do konce závodu.
Následně Kimi Räikkönen při výjezdu z tunelu nezvládl svůj vůz a zezadu narazil do Adriana Sutila z Force India, který jel na historicky nejlepším 4. místě. Tento náraz znamenal konec závodu pro Sutila a zastávku v boxech pro Kimiho, který se vrátil na trať na 9. místě.
Vítězem závodu se nakonec stal Lewis Hamilton před Robertem Kubicou v BMW. Třetí pozici si připsal Massa následovaný Webberem, Vettelem, Barrichellem, Nakajimou, Kovalainenem, Räikkönenem, Alonsem, Buttonem, Glockem, Trullim a Heidfeldem.
Cíl závodu nakonec neviděli Sutil, Rosberg, Piquet, Fisichella, Coulthard a Bourdais.
Nejrychlejší kolo si nakonec jako jakousi útěchu odnesl Kimi Räikkönen s časem 1:16,689, který zajel v 74. kole.
Tímto vítězstvím se tak Hamilton posunul do čela průběžného pořadí šampionátu.
1. | Lewis Hamilton | McLaren | 76 | |
2. | Robert Kubica | BMW Sauber | 76 | +3.0s |
3. | Felipe Massa | Ferrari | 76 | +4.8 s |
4. | Mark Webber | Red Bull | 76 | +19.2 s |
5. | Sebastian Vettel | STR | 76 | +24.6 s |
6. | Rubens Barrichello | Honda | 76 | +28.4 s |
7. | Kazuki Nakajima | Williams | 76 | +30.1 s |
8. | Heikki Kovalainen | McLaren | 76 | +33.1 s |
9. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 76 | +33.7 s |
10. | Fernando Alonso | Renault | 75 | +1 kolo |
11. | Jenson Button | Honda | 75 | +1 |
12. | Timo Glock | Toyota | 75 | +1 |
13. | Jarno Trulli | Toyota | 75 | +1 |
14. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 72 | +4 |
x | Adrian Sutil | Force India | 67 | nehoda |
x | Nico Rosberg | Williams | 59 | nehoda |
x | Nelsinho Piquet | Renault | 47 | nehoda |
x | Giancarlo Fisichella | Force India | 36 | odstoupení |
x | David Coulthard | Red Bull | 7 | nehoda |
x | Sebastien Bourdais | STR | 7 | nehoda |